A+ R A-

Knjiga ŽIVOT JE POEZIJA, HKD „Napredak“, Kiseljak, 2005. godine (Iz recenzije Ive Mije Andrića)

E-mail Ispis PDF

Zbirka pjesničkih i ljudskih poruka (Iz recenzije Ive Mije Andrića)

Pjesnik Anto Stanić od života traži puno više i mnogo mu više daje. On svakodnevno koristi lijepe strane života, s dubokim uvjerenjem, da na ovome svijetu od života ničega boljeg nema. O toj svojoj vjeri on ispisuje blistave stihove kojima nastoji uvjeriti ljude da se okrenu ljepšim stranama života i da sve one druge, koje su nam manje lijepe, prepuste zaboravu. Njegova poezija oplemenjena je toplim ljudskim porukama i pedagoškim podukama. On nas uči kako dan učiniti vedrijim i sadržajnijim, kako noć osvijetliti zvijezdama i mjesečinom, kako prepoznati ljubav i domoljublje, kako prevladati teškoće i probleme koji nas dočekuju s prvim jutarnjim buđenjem. Iz Stanićevih pjesama kristalno jasno se vidi koliko mu je stalo da svim ljudima život bude ljepši i sadržajniji. Zato ne štedi ni vrijeme niti sredstva da svoj plemeniti ljudski i pjesnički cilj ostvari u potpunosti i na najbolji mogući način.

Zbirka pjesama „Život je poezija“ svojim je naslovom podsjećanje i opomena svima koji ne drže do tuđih, a niti do vlastitoga života. Ona izravno pogađa našu svijest i podsvijest i budi nas iz ružnog sna sumorne svakodnevnice. Ona nam otvara ljepše stranice života na kojima stanuju riječi: ljubav, sreća, radost, razumijevanje, mir, topli dom, zdravlje i njima slične. Tim riječima pjesnik briše stanja: tuge, boli, samoće, tjeskobe, apatije, depresije, te duhovnog i materijalnog siromaštva. Čovjek nije bogat ako ima veliko bogatstvo, već je bogat onoliko koliko osjeća da mu je dovoljno za normalan ljudski život. Tome nas uči životno iskustvo gospodarstvenika i pjesnika Ante Stanića koji je prošao dugi put od trnja do ruža i koji tajnu uspjeha želi otkriti i predočiti i svim drugim ljudima.

Ivo Mijo Andrić